Vineri seara am făcut primul pas pentru digitalizarea serviciilor publice. Hai cu noi!

Vrem servicii publice digitalizate? „Vrem”, am spus, după dezbaterea „Iași – Oraș Magnet”, care a pornit de la Studiul Băncii Mondiale, „Ce pot face orașele românești pentru a fi mai atractive pentru oameni”.

11 ieșeni au spus că intră în povestea asta și că sunt gata să contribuie la primele aplicații funcționale pentru serviciile publice din Iași. Cu o parte dintre ei și cu 2 membri din Inițiativa România, ne-am întâlnit vineri seara, să schițăm planul de bătaie.

Am hotărât să documentăm mai întâi în ce stadiu se află Primăria Municipiului Iași, când vine vorba de digitalizare. Vom afla săptămâna viitoare, după concedii. În funcție de asta, vom decide dacă:

  • Connector.

    A. grupul nostru va oferi expertiză și feed-back, în funcție de cât de avansate sunt demersurile PMI

  • Connector.

    B. ne vom implica cot la cot, alături de reprezentanții PMI, ca să ducem la capăt câteva aplicații, în prima inițiativă comună a ieșenilor și-a administrației locale.

După cum ne stă în fire, am hotărât că varianta B este cea mai fructuoasă și aduce cele mai mari beneficii pentru ieșeni. Dar este și cea mai consumatoare de timp și resurse.

Așa că vino și tu la următoarea întâlnire!

Cu ce ne ocupăm noi, aici:
Ne-am văzut pentru prima dată, așa că mai întâi am vrut să stabilim obiectivele noastre, în povestea digitalizării serviciilor publice.

După un scurt maraton de idei, am spus că merită să avem astfel de instrumente:

  • Connector.

    O aplicație care să ușureze completarea formularelor tipizate de către cetățeni,

    prin memorarea datelor personale și precompletarea lor. În felul ăsta, ieșeanul merge la sediul PMI cu toate formularele completate și se reduce timpul necesar pentru procesarea unei solicitări.

  • Connector.

    Un site care să permită desfășurarea online a procedurilor de atriburire/închiriere a locurilor de parcare de reședință.

    Ieșenii ar putea să se informeze și să liciteze pentru locurile libere din cartierele lor.

  • Connector.

    Un Plan de Urbanism General digital,

    prin care fiecare ieșean să se poată informa în legătură cu situația terenurilor

  • Connector.

    O aplicație care prezintă coordonatele geografice ale oricărei investiții realizate din fonduri publice.

  • Connector.

    GPS-uri pe toate mijloacele de transport

Tot la capitolul „cu ce ne ocupăm”, am mai trecut în listă și:

  • Connector.

    Închegarea unei echipe de 4-5 IT-iști,

    care să lucreze pe o perioadă limitată la realizarea unei aplicații. Vor fi remunerați printr-o bursă, după modelul Gov IT Hub.

  • Connector.

    Activarea unui panel de experți în IT care să ofere gratuit consultanță către PMI, în legătură cu noile tehnologii și beneficiile lor

De acum încolo
Cel mai important, avem nevoie de tine, ca să clarificăm rolul grupului nostru în digitalizarea serviciilor publice ieșene. Putem să facem treabă după forțe, puteri și resurse. Avem nevoie să fim cât mai mulți, ca să facem o treabă cât mai bună.

Până data viitoare, fiecare dintre noi și-a asumat să documenteze modele de bune practci în digitalizarea serviciilor publice, din România și Uniunea Europeană. Echipa CIVICA se va întâlni cu reprezentanții PMI ca să afle în ce stadiu sunt demersurile de digitalizare

Următoarea întâlnire va avea loc peste aproximativ 2 săptămâni, cam pe 4 agust. Data, ora și locul le vom anunța cu cel puțin 5 zile înainte.

Trimite-ne un e-mail la adresa contact@asociatiacivica.ro până pe 28 iulie și spune-ne că vii la următoarea întâlnire! Avem nevoie de tine ca să avem parte de servicii publice digitale în Iași!

Va fi memorabil, va fi amprenta noastră, a ieșenilor, asupra Iașului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *