Noutăți, Orașe magnet

Vrei să obții un certificat, un aviz, sau alt document emis de Primărie? Cum ar fi să aduni toate actele înainte să ajungi la ghișeu, fără drumuri dintr-un birou, în altul și fără variabile neprevăzute: a treia întâlnire civică pentru digitalizarea unui serviciu public

[cs_content][cs_section parallax=”false” style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Ieșenii vor să digitalizeze un serviciu public. După dezbaterea care a pornit de la studiul Băncii Mondiale, „Orașe magnet: migrație și navetism în România, 15 ieșeni au început să pună miez într-o idee care va schimba interacțiunea noastră cu administrația publică.

Împreună, construiesc un precedent în viața ieșeană: își donează timpul liber, își pun abilitățile, ideile și cunoașterea cap, la cap, co-lucrează cu reprezentanții Primăriei și fac din Iași, un oraș în care managementul public devine o construcție colaborativă, care poartă amprenta cetățenilor. [/cs_text][cs_alert heading=”La a treia întâlnire au hotărât în ce direcție își vor cataliza eforturile: ” type=”success” close=”false”]O platformă care să ghideze cetățenii, pas, cu pas, prin labirintul birocratic, ca să adune și să completeze digital, toate actele de care au nevoie, înainte să ajungă față în față cu funcționarul public.[/cs_alert][cs_text class=”h5″]Ce înseamnă această platformă:[/cs_text][x_feature_list][x_feature_box title=”Clar și previzibil:” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”diamond”]Vei ști exact de ce documente ai nevoie, în situația în care te afli. Vei ajunge la ghișeu cu toate temele făcute: fără drumuri dintr-un birou, în altul, fără informații aflate abia pe parcurs, care să-ți dea programul peste cap. [/x_feature_box][x_feature_box title=”Timp câștigat:” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”hourglass-o”]Vei putea să completezi formularele digital, prin autofill, ca să eviți problema scrisului neinteligibil și să corectezi ușor orice greșeală.[/x_feature_box][x_feature_box title=”Funcționari care-ți sar în ajutor” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”heart”]În fața funcționarului vei ajunge doar ca să semnezi olograf și să înmânezi documentele. Programul funcționarilor publici va fi mai puțin încărcat, așa că vor avea o mai mare disponibilitate emoțională și mentală, ca să te îndrume, atunci când ai, cu adevărat, nevoie de expertiza lor. [/x_feature_box][/x_feature_list][cs_text class=”h5″]Ce facem în continuare:[/cs_text][x_feature_list][x_feature_box title=”Cerem Primăriei Iași o listă cu cele mai frecvente situații în care un cetățean interacționează cu administrația publică.” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”bank”]Pentru început, ne concentrăm pe 10 situații. Creăm hărțile de parcurs și digitalizăm formularele aferente.[/x_feature_box][x_feature_box title=”Construim o simulare pentru una dintre situații, ca să avem cu toții experiența directă pe care o va oferi platforma.” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”binoculars”]Simularea ne va permite să testăm și să înbunătățim designul și funcționalitatea platformei.[/x_feature_box][x_feature_box title=”Clarificăm specificațiile tehnice ale platformei și întregim echipa de implementare.” title_color=”” text_color=”” graphic=”icon” graphic_size=”60px” graphic_shape=”circle” graphic_color=”#ffffff” graphic_bg_color=”#2ecc71″ align_h=”left” align_v=”top” side_graphic_spacing=”20px” max_width=”none” child=”true” connector_width=”1px” connector_style=”dashed” connector_color=”#272727″ graphic_icon=”fast-forward”][/x_feature_list][cs_text class=”h5″]Citește rezumatul despre ce s-a întâmplat la a treia întâlnire pentru digitalizarea unui serviciu public și vezi cine a participat și unde am ajuns, în călătoria asta.[/cs_text][x_image type=”none” src=”https://asociatiacivica.ro/wp-content/uploads/2017/08/3.2.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][cs_text]Avem nevoie de tine. Stai aproape!

Următoarea întâlnire de lucru va fi programată în funcție de răspunsul reprezentanților PMI, care ne vor comunica datele necesare pentru dezvoltarea primei simulări a platformei. [/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]

4 comentarii pentru “Vrei să obții un certificat, un aviz, sau alt document emis de Primărie? Cum ar fi să aduni toate actele înainte să ajungi la ghișeu, fără drumuri dintr-un birou, în altul și fără variabile neprevăzute: a treia întâlnire civică pentru digitalizarea unui serviciu public

  1. Roxana Cojocaru spune:

    Cred ca ar fi o idee bună ca acelasi tip de birou virtual să fie aplicat și in cazul primarilor comunelor din zona metropolitan. Dacă proiectul vostru merge, următorul pas ar trebui să fie duplicarea lui în zonele limitrofe Iașului. Spor la treaba!
    Va urmăresc în continuare.Sper sa reusesc sa ajung si la o i talnire cu voi.
    Intebare: cum pot deveni membru al Civica?

    1. Alexandrina Dinga spune:

      Salut, Roxana!
      Mulţumim pentru mesaj. Hărţile de parcurs pentru diferite situaţii în care un cetăţean interacţionează cu primăria, de principiu, vor fi valabile pentru orice localitate din ţară. Doar anumiţi paşi vor fi specifici pentru Iaşi (ex. mergi la biroul x de la etajul y ) dar, în rest, procedura de obţinere a anumitor documente ar trebui să fie aceeaşi peste tot.
      Ne-am bucura mult să ni te alături în activitatea civică. Câteva informaţii despre cum te poţi implica în activitatea CIVICA, găseşti aici: https://asociatiacivica.ro/implica-te/
      Toate bune,
      Alexandrina

  2. Mihaela Ionescu spune:

    Imi place ideea civica privind completarea formularelor on line!! Vreau sa ma implic alaturi de voi! Am competenta si experienta in domeniu!

    1. Alexandrina Dinga spune:

      Salut Mihaela!
      Mulţumim pentru mesaj. Nu bucurăm mult că vrei să te implici alături de noi. Trimite-ne, te rog, un e-mail la contact@asociatiacivica.ro şi discutăm cu drag despre implicarea în grupul civic pentru digitalizarea unui serviciu public.
      Toate bune,
      Alexandrina

Dă-i un răspuns lui Alexandrina Dinga Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *