[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Considerăm, în continuare, că astfel de proiecte mari de infrastructură care necesită o investiție financiară mare și au un impact ireversibil asupra orașului au nevoie de o dezbatere publică reală și merită o analiză atentă, cu toate datele prezentate în mod transparent, motiv pentru care am înaintat o nouă adresă executivului.
Articol publicat pe 24.05.2020: Dacă facem mai mult loc pentru mașini, o să avem mai multe mașini. Principiul centrării mobilității urbane pe utilizarea automobilului personal și-a demonstrat deja limitele în majoritatea orașelor din Occident. Avem nevoie de politici de mobilitate durabilă, care prioritizează transportul public, mersul cu bicicleta/trotineta și mersul pe jos.
La sfârșitul lui aprilie, împreună cu mai multe organizații constituite în Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ în Iași, am solicitat Primăriei Iași să ne comunice informații cu privire la studiile și analizele care stau la baza proiectului ce propune realizarea a două pasaje supraterane în intersecția Podu Roș. Credem că e important ca ieșenii să fie informați cu privire la argumentele și datele care fundamentează o astfel de intervenție în comunitatea noastră.
În urmă cu zeci de ani, specialiștii marilor orașe încercau să rezolve problema ambuteiajelor din trafic adăugând mai multe benzi auto. Administrațiile alocau sume uriașe proiectelor de drumuri și când credeau că s-a rezolvat, după câteva luni, situația revenea la “normal” sau chiar se înrăutățea. Explicația ține de fenomenul cererii induse: cu cât oferi mai mult, cu atâta crește cererea.
Din punctul nostru de vedere, astfel de proiecte au nevoie să fie în acord cu principiile prevăzute de strategia pe mobilitate durabilă (PMUD) să fie temeinic fundamentate, ca să răspundă cât mai bine nevoilor cetăţenilor, economiei, mediului şi societăţii în ansamblu.
Ba mai mult, executivul a anunțat că face demersuri pentru a obține un împrumut în vederea execuției proiectului, iar voci din societatea civilă ieseană s-au pronunțat împotriva acestei investiții.
Vrem să cunoaștem și părerea ta despre acest proiect:
- consideri că este acesta o investiție oportună?
- cum ți-ar plăcea să fii informat când se iau astfel de decizii cu impact asupra dezvoltării orașului?
Ne-am bucura să împărtășești cu noi gândurile tale la mobilitateurbana@asociatiacivica.ro.
Un oraș cu o calitate a vieții crescută și o comunitate puternică = un oraș în care oamenii se implică.
#orașepentruoameni #mobilitatesustenabilă
De la începutul lunii aprilie a.a, 10 organizații nonguvernamentale din Iași, preocupate de promovarea mobilității sustenabile, ne-am coalizat în Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ în Iași (APTA).
Cele 10 organizații non-guvernamentale membre APTA sunt: Institutul Cultural Independent, Asociația CIVICA, Asociația Real Sports – Educație pentru Sport și Sănătate, aPunct, Clubul de Ciclism si Ecologie IasiBike, Probikeaddiction, Iasi.Travel, Dialog în Justiție, Asociatia Nationala a Victimelor si Prevenirea Accidentelor Rutiere și euRespect.
Primul demers al alianței s-a desfășurat în contextul lucrărilor de extindere a carosabilului de pe strada Elena Doamna (zona Bursa Moldovei) și a constat într-o solicitare de mutare a pistei pentru biciclete pe carosabil și extinderea trotuarelor înguste din zonele adiacente.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]