[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Update 2 iunie 2020: În ședința Consiliului Local de vineri, 29 mai, a fost votat amendamentul de rectificare a bugetului municipalității pentru alocarea a 150.000 RON pentru achiziționarea și instalarea de rasteluri de biciclete în toate parcările publice din Iași.
Prin perseverența echipei ProBikeAddiction și a consilierului local adoptiv, Eduard P. Boz, într-un excelent context de promovare a mobilității sustenabile, primarul a acceptat și propus extinderea inițativei, iar în ședința de vineri, 29 mai 2020, toți consilierii locali au votat ca:
– în fiecare parcare publică, un loc de parcare auto să fie transformat în parcare pentru biciclete;
– în fiecare parcare publică, un loc de parcare auto să fie transformat în parcare mopede și motociclete;
– autobuzele CTP să fie dotate cu suport pentru transport biciclete.
Ne bucurăm că am ajuns aici și abia așteptăm să vedem rastelurile instalate în oraș. Este una dintre inițiativele dragi din programul Cetățenii Conduc, pe care suntem încântați să o susținem.
Update 25 mai 2020: În urma audienței de joi, 21 mai, primarul Mihai Chirica a transmis că vor fi amenajate locuri de parcare pentru biciclete în toate parcările publice non-rezidențiale, la intrările din parcuri și în preajma instituțiilor publice din Iași.
De asemenea, majoritatea propunerilor pentru amplasarea rastelelor înaintate de membrii asociației ProBikeAddiction au fost discutate și agreate împreună cu reprezentanții primăriei și consilierul local Eduard Boz, cel care a „adoptat” acest proiect în cadrul programului Cetățenii Conduc.
Citiți ce alte măsuri au fost luate în calcul de administrația publică locală în articolul publicat de ProBikeAddiction.
Dat fiind contextul actual generat de SARS-CoV-2, mai multe țări și orașe din lume, precum Franța, Milano sau Mexico City iau măsuri pentru a încuraja mersul cu bicicleta, fiind un mijloc de transport care permite distanțarea fizică atunci când dorim să ne deplasăm.
Este deja bine știut că alegerea de a merge cu biciclete în detrimentul autovehiculelor personale ameliorează poluarea aerului, un aspect important având în vedere că municipiul București a fost de curând condamnat de Curtea de Justiție Europeană pentru aerul poluat, iar Iașul poate ajunge în aceeași situație.
Bineînțeles, mersul cu bicicleta aduce beneficii pentru întreaga comunitate, pentru sănătatea noastră și a mediului, astfel că orice măsură de încurajare a acestui mijloc de transport ar trebui luată cât mai curând.
Am solicitat domnului primar Mihai Chirica o audiență în data de 21 mai 2020 pentru a discuta despre proiectul de amplasare a 10 rasteluri sugestive pentru biciclete – pe locul unei mașini pot fi parcate 10 biciclete, care a fost demarat de asociația ProBikeAddiction în decembrie 2017, în cadrul programului Cetățenii Conduc, implementat de Asociația CIVICA.
Au fost realizati mulți pași de atunci, dar din păcate proiectul nu a fost implementat, deși are aprobarea verbală a primarului Mihai Chirica și toată susținerea noastră, a asociațiilor ProBikeAddiction și CIVICA, a Federatiei Bicicliștilor din România, precum și a numeroși oameni din comunitatea bicicliștilor.
Concret, până în prezent avem stabilite 23 de propuneri de locații, dintre care ne dorim instalarea a cel puțin 10 rasteluri, respectiv o variantă simplificată, dar sigură a tipului de rastel pe care dorim să fie montat.
În decursul anilor, am avut mai multe întâlniri cu reprezentanți ai Consiliului Local și ai primăriei, însă din diferite motive proiectul nu a fost încă implementat. Subliniem încă o dată necesitatea amplasării rastelelor, fiind un demers care contribuie la încurajarea folosirii mijloacelor alternative de transport.
Am solicitat această audiență pentru că suntem convinși că acest proiect este mai necesar ca oricând, respectiv pentru a aduce în vedere și că:
- această inițiativă este complementară proiectului Iași Velocity deoarece permite parcarea bicicletelor personale, în timp ce viitoarele stații automate de închiriere a bicicletelor sunt destinate parcării bicicletelor comunitare. Prin urmare, deși unele locații propuse în Anexă sunt în proximitatea viitoarelor stații de bike sharing, acestea sunt necesare pentru comunitatea bicicliștilor ieșeni;
- locurile de parcare pentru biciclete trebuie să fie recepționate si intabulate în cadastru ca parcări de biciclete. Practic, solicităm realizarea unor proiecte cu Autorizații de construire pentru a preveni situațiile în care locurile de parcare care găzduiesc rastelul de biciclete, care rămân in Cartea Funciara drept loc de parcare pentru autovehicule, să fie îndepărtate;
- rastelurile trebuie să fie prinse în beton turnat și nu în șuruburi, de stratul de uzură, pentru siguranța rastelelor și a bicicletelor cetățenilor.
Vă ținem la curent cu rezultatele demersurilor realizate în cadrul acestui proiect.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.