Cum Transparentizăm Primăria și Consiliul Local

transparenta

Trimitem către Primăria Iași o adresă cu 12 puncte clare, ca să dăm deoparte draperiile care feresc administrația, de cetățeni. Vrem o instituție aliniată cu reglementarile și legile care asigură accesul la informațiile publice și transparența decizională

11 iulie 2016

Intră în detalii
Cerem, printre altele, să fie publicate la timp și complet, dispozițiile Primarului și proiectele de hotărâre care urmează să fie votate în Plenul ședințelor de Consiliu Local. Vrem să putem parcurge proiectele cu caracter normativ , înainte să fie supuse avizării de către autoritățile publice. Altfel, ele devin „literă de lege”, înainte ca ieșinii să fi avut ceva de spus. Vezi exact cele 12 solicitări!
 
analiza

Ieșenii încep să-i scrie personal, Primarului, cerându-i să țină cont de cele 12 propuneri

14 iulie 2016

Intră în detalii
58 de ieșeni i-au scris Primarului timp de 12 zile, in fiecare zi, câte altcineva, cerându-i să țină cont de cele 12 solicitări pentru transparentizarea administrației locale. 
institutii (1)

Primăria răspunde evaziv. Spune că respectă legile și regulamentele.

25 iulie 2016

Intră în detalii
Reprezentanții Primăriei răspund că legile care asigură accesul la informații publice și transparența decizională sunt respectate. Cine nu stă geană pe site-ul instituției, ar crede că e-adevărat. 28 din peste 50 de ieșeni, câți au scris primarului, primesc răspunsul oficial. Unii dintre ei ni-l trimit și nouă, fiindcă nu ne număram printre destinatari. Vezi răspunsul PMI.
 
labirint

Răspundem și noi, dar punct cu punct. Unele informații sunt incomplete, altele, greu de găsit. Cetățenii care vor să se informeze, trebuie să descâlcească un labirint.

2 august 2016

Intră în detalii
Pentru fiecare dintre cele 12 puncte, scriem în felul următor: cerearea noastră inițială, răspunsul oficial, cererea noastră actuală, având în vedere răspunsul nesatisfăcător. Trimitem noua adresă către Primărie. Vezi cum arată documentul (e colorat, ca să se-nțeleagă mai clar 🙂 )
jurnalul-primariei

Încep să fie publicate dispozițiile primarului

9 august 2016

Intră în detalii
Dispozițiile Primarului creează cea mai bună oglindă, ca să vezi jurnalul unei instituții. Pe site-ul oficial a fost introdusă o rubrică nouă, dedicată exact pentru asta. Vezi cum s-a întâmplat.
rubrici-noi

Apar rubrici noi, ca cetățenii să se orienteze mai ușor, când vor #SăȘtie

17 august 2016

Intră în detalii
Pe site-ul Primăriei apare, pe lângă rubrica cu dispozițiile Primarului, încă una, intitulată „Ședințe Consiliu Local”, unde găsim proiectele care urmează să fie votate de către consilieri, în plen. Cerusem să fie publicate și procesele verbale încheiate după ședințele în Comisiile de Specialitate. Acolo se duc cele mai consistente dezbateri, înainte ca proiectele să ajungă pe masa consilierilor, în plen, când se dă votul final. Ni se spune că cererea noastră va fi analizată. Vezi rezumatul și răspunsul PMI.
transparenta

Apar rubrici noi, ca cetățenii să se orienteze mai ușor, când vor #SăȘtie

August - Septembrie 2016

Intră în detalii

Monitorizăm, să vedem în ce ritm sunt reînnoite și completate informațiile, în noile rubrici promițătoare.

misiune-indeplinita

Cerem transparentizarea activităților din Comisia de Urbanism. Se pare că accesul cetățenilor la ședințele Comisiei va fi restricționat.

30 septembrie 2016

Intră în detalii
Aflăm din presă că unii consilieri au votat să restricționeze accesul jurnaliștilor la ședințele Comisiei de Amenajarea Teritoriului și Urbanism. Cerem explicații și prindem momentul să mai cerem o dată respectarea legilor: vrem să fim informați, pe site-ul Primăriei, cu cel puțin 2 zile înainte, când și unde se desfășoară ședințele acestei comisii; vrem să citim din procese verbale încheiate după reunirea membrilor din Comisie, despre ce s-a discutat. Vezi ce-am cerut.
Start typing to see products you are looking for.