[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text class=”cs-ta-justify”]Update 23 august 2019
Am trimis o solicitare Primăriei Municipiului Iași prin care cerem organizarea unei dezbateri publice cu privire la introducerea benzilor unice în Iași.
Vă ținem la curent cu răspunsul pe care îl vom primi.
Context
În Municipiul Iași sunt înmatriculate circa 117.000 de autovehicule, la care se adaugă aproximativ 25.000 de autovehicule care tranzitează sau staționează temporar. Orașul este sufocat de mașini, la orele de vârf producându-se de multe ori ambuteiaje.
În ședința ordinară a Consiliului Local de vineri, 26 iulie, s-a discutat despre benzile unice pentru transportul public și mașinile de taximetrie.
Acestea urmează să fie implementate în curând pe tronsonul Nicolina – CUG, iar ulterior pe Splaiuri și șoseaua Păcurari. Astfel, banda 3 (acolo unde sunt linii de tramvai) pe tronsonul Nicolina – CUG sau banda 1 (de lângă bordură, în zonele în care nu sunt linii de tramvai) de pe alte tronsoane (ex. Splaiuri) urmează să devină benzi unice destinate mijloacelor de transport în comun și taxiurilor.
Automobilele personale vor putea fi parcare la bordură doar în intervalul cuprins între 19.00 / 20:00 și 7:00, următoarea zi.
Se așteaptă avizul Poliției Rutiere pentru ca acest proiect să fie implementat.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text class=”cs-ta-justify”]Tu ce crezi?
Vrem să trimitem decidenților locali o scrisoare deschisă despre opiniile ieșenilor cu privire la măsura de realizare a benzilor unice pentru transportul public în Iași.
Astfel de măsuri sunt deja implementate în multe orașe din lume, iar administrația locală are de unde prelua principii și bune practici. Cu toate acestea, considerăm că e important ca vocea ieșenilor direct afectați de această măsură să fie ascultată și înțeleasă.
Completează acest scurt formular pentru a ne spune ce părere ai despre benzile unice de la Iași și ne vom asigura că opinia ta ajunge pe masa decidenților locali.
Ce spun alții
I-am întrebat pe cei mai experimentați decât noi în subiecte legate de mobilitate urbană. Marian Ivan, președintele OPTAR, ne transmite că:[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text class=”cs-ta-justify”]
„Ar fi bine ca Primăria din Iași să nu repete greșelile Primăriei din București, care a fost nevoită să anuleze banda unică la doar 3 zile după implementare. O dezbatere publică înainte de implementare ar fi scos în evidență punctele slabe și ar fi evitat eșecul înregistrat de Primăria Capitalei. Noi ne dorim de la edilii ieșeni să fie mai înțelepți și să facă din locuitorii Iașului niște parteneri, nu niște dușmani”.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://asociatiacivica.ro/wp-content/uploads/2019/08/Untitled.png” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]– Enrique Peñalosa Londoño, primarul Bogotei, de numele caruia este legat TransMilenio, primul sistem modern de benzi unice pentru transportul public.
Am întrebat-o și pe Anca Gherasim, în calitate de reprezentantă a utilizatorilor serviciilor de transport public și a pietonilor în Comisia de Circulație a Municipiului Iași, care ne transmite:[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text class=”cs-ta-justify”]
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text class=”cs-ta-justify”]Tot cei de la OPTAR au realizat și un material video despre cum trebuie realizate benzile unice.[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_video_embed no_container=”false” type=”16:9″][/x_video_embed][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Surse imagini: Cronica de Iași & shitenriquesays[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.