Hai să deschidem un birou de asistență pentru antreprenori și să digitalizăm un serviciu public. Da, împreună!

Pe 14 iunie, 75 de agenți ai schimbării – reprezentanți ai mediului academic și cultural, ai companiilor și ai administrației locale, antreprenori locali și specialiști – au creat colaborativ, o hartă mentală care indică destinația Iașului în viitorul apropiat, mediu și lung.

Ne-am întâlnit la dezbaterea „Orașe Magnet – Iași”, care a pornit de la Studiul Băncii Mondiale, „Orașe Magnet: migrație și navetism în România”. Am survolat atunci o mulțime de idei referitoare la viitorul orașului și ne-am aliniat.

Principalele direcții de îmbunătățire a vieții urbane, în Iași

Follow-up-ul dezbaterii, care include pașii următori și propunerile de magnetizare a Iașului, așa cum au reieșit din discuțiile purtate în 8 grupuri separate, de discuții. Sunt corelate, acolo unde e cazul, cu proiectele din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Iașului. Aici se găsesc toate sugestiile înregistrate de fiecare grup de discuţii.

Deschide documentul

Acum, cel mai nimerit ar fi să începem să le punem în practică. Am ales pentru început, două dintre ele și vă invităm să faceți parte din grupurile de inițiativă care le vor pilota spre implementare.

Deschidem un birou unic de asistență pentru antreprenori și investitori străini

Digitalizăm un serviciu public

Le putem operaționaliza lesne dacă ne auto-organizăm în grupuri de lucru și discutăm, în primă fază, despre rolul în care am putea, fiecare, să intrăm firesc, pentru a coagula o echipă de proiect. Odată ce-am descifrat echipa și catalizatorul (aka, coordonatorul de proiect), rămâne să fie conceptualuzat designul proiectului și calendarul de implementare. După care, ne apucăm de treabă.

În ce proiect vrei să intri?
Scrie-ne un e-mail scurt la adresa contact@asociatiacivica.ro, cu numele proiectului care te atrage, până miercuri, 5 iulie, ca să începem pregătirile pentru prima întâlnire de „înrădăcinare” a proiectelor.

Dacă alte proiecte îți aprind imaginația și motivația de-a le da formă, scrie-ne la aceeași adresă, tot până miercuri.

Criteriile de care am ținut cont când le-am selectat pe cele două, vizează potențialul de implementare colaborativă (administraţie publică, sectorul privat, mediul academic şi societatea civilă), perioada de implementare care nu depășește 12 luni, rezultatele măsurabile, care să inspire și alți ieșeni să vă calce pe urme și bugetul necesar, care să nu depășească 30.000 de euro.

Te așteptăm cu drag să ne spui că urci pe corabie!


Comments 2

  1. Foarte interesanta initiativa, mai ales ca si la nivel de UE se pune mare accent pe tot ceea ce conduce la dezvoltarea antreprenoriatului ( sub toate formele).
    Numele meu este Elena Liliana Lungu, reprezint o firma de consultanta in management-LACONSEIL IASI- cu o bogata experienta in domeniul finantarilor europene dar si formarii antreprenoriale.
    Imediat se deschide o linie de finantare adecvata : P.I 2.1-Promovarea spiritului antreprenorial , in special prin facilitarea exploatarii economice a ideilor noi si prin incurajarea crearii de noi intreprinderi , inclusiv prin incubatoare de afaceri-
    Se poate corela ulterior cu alte programe de finantare :POCU, POR( ptr. firmele incubate) etc..
    O finantare adecvata este absolut necesara pentru ca ideile prezentate sa fie implementate cu succes.

    Cu consideratie,
    Elena-Liliana LUNGU
    Consultant
    LAconseil
    64-66 Sf. Lazar Street , Gabriel Business Center – 700049 , Iasi , Romania
    Tel : +40232/264.600 ; +40755/019.577 ; Fax : +40232/264.600
    http://www.laprojectmanager.com ; http://www.laconseil.ro ;
    E-mail : la_projectmanager@yahoo.com ; laconseil.eu@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *