[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Ne-ați transmis că vă preocupă situația traficului rutier din Iași, așadar haideți să ne plimbăm împreună pe mai multe străzi din diferite cartiere ale Iașului.
Încurajăm mobilitatea urbană durabilă, ceea ce înseamnă că aducem în prim plan pietonii și bicicliștii. Totodată, vrem să oferim celor mici un prilej de a se juca într-un spațiu neconvențional, iar cu toții să avem posibilitatea de a ne plimba pe jos, cu bicicleta sau cu trotineta în siguranță, în stradă.
În perioada 16 – 22 septembrie 2019 va avea loc Săptămâna Europeană a Mobilității, care va culmina cu „Ziua fără mașini” în data de 22 septembrie. Tema de anul acesta este mersul pe jos și pe bicicletă în condiții de siguranță.
Hai să transformăm împreună, temporar, străzile din mai multe cartiere din Iași în spații de plimbare și de joacă pe 22 septembrie 2019.
Prin acest eveniment atragem atenția asupra efectelor nocive provocate de traficul rutier și promovăm mijloacele de transport alternative, cu scopul de a contribui la un oraș mai prietenos cu oamenii. Ne dorim ca această inițiativă să se multiplice în mod periodic, însă pentru ca acest lucru să devină realitate avem nevoie de implicarea ta.
Trimite un mail pe contact@asociatiacivica.ro până pe 31 iulie în care să ne transmiți numele și prenumele tău, cartierul și strada pe care locuiești și un paragraf cu motivul pentru care consideri necesar să lăsăm mașina personală la o parte cel puțin o zi pe săptămână. Ulterior, ne organizăm împreună și găsim resursele pentru a multiplica acest eveniment și pe mai departe.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://asociatiacivica.ro/wp-content/uploads/2019/07/pyramid.jpg.650x0_q70_crop-smart.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Probleme asociate cu traficul rutier
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Diminuarea calității vieții
Degradarea calităţii vieții este consecinţa creşterii ponderii automobilităţii, a indicelui de motorizare şi a parcării autovehiculelor în spaţiul public. De asemenea, starea actuală a străzilor este efectul abordării acestora strict ca infrastructură de circulaţie, fără atenţe acordată calităţii acestora de spaţii publice, comunitare şi contextelor urbanistice.
Efecte nocive asupra sănătății umane
Ca urmare a creşterii numărului de maşini au crescut concentraţiile de pulberi, CO (circulaţia auto este sursa principală) şi benzen (provine în proporţie de 90% din motoarele cu ardere internă, trafic auto, în urma arderilor incomplete), acestea fiind în directă corelaţie. Dincolo de efectele nocive ale noxelor asupra sănătății noastre, nivelul scăzut de activitate fizică al persoanelor care utilizează în mod frecvent automobilele contribuie la creșterea obezității și alte boli asociate.
Poluarea mediului
Calitatea mediului este direct influenţată de traficul rutier atunci când ne referim la aer, nivel de zgomot, biodiversitate. Pentru a cuantifica într-o manieră consistentă impactul asupra mediului, următorii indicatori de rezultat sunt luați în considerare: nr. de tone/an al emisiilor de gaze cu efect de seră și consumul de combustibil ale autovehiculelor, respectiv repartiția modală a transportului durabil (mers pe jos, bicicletă, transport public) în raport cu transportul automobilelor.
Nesiguranță rutieră
În anul 2017, cele mai multe accidente rutiere grave din România s-au produs pe raza localităţilor urbane, în proporție de 38,3%. În plus, coliziunea dintre vehicul şi pieton a reprezentat cea mai frecventă situaţie de producere a accidentelor rutiere grave în termenii tipului de impact. Din totalul evenimentelor rutiere grave, 33,5% au fost cele care s-au produs în acest fel, ducând la moartea unei persoane la fiecare patru astfel de coliziuni.
Accesibilitate scăzută
Infrastructura pentru pietoni în numeroase cazuri este subdimensionată şi ocupată abuziv, prin parcare neregulamentară sau cu alte tipuri de obstacole (stâlpi, panouri publicitare etc.). Mai mult, lipsa rampelor de acces și a stării precare a unora dintre tranzițiile din dreptul trecerilor de pietoni pun în dificultate persoanele cu deficiențe de vedere și locomotorii, părinții cu cărucioare de copii și pe cei care folosesc mijloace de transport nemotorizate.
Impact economic ridicat
Victimele rezultate în accidentele rutiere grave produse în anul 2017 în România reprezintă costuri sociale de peste 3 miliarde €, conform valorilor estimate în anul 2010 de către Comisia Europeană privind costul social al accidentelor rutiere. La aceste costuri se adaugă și cele asociate cu problemele de sănătate cauzate de poluare și de lipsa de activitate fizică, precum și costurile indirecte ale distrugerii mediului înconjurător.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!