[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Pietonii din Canta vor avea de ocolit 120 de metri* pentru a traversa strada din zona Moara de Foc.
*Diferența de 120 de metri a fost calculată în situația deplasării unui pieton din punctul A în punctul B, ilustrate în imaginea principală a articolului, înainte (culoare verde) și după (culoare roșie) desființarea trecerilor de pietoni.
–
În ședința Comisiei de Circulație din 1 octombrie 2019, reprezentanții Biroului de Management al Traficului au propus desființarea a două treceri de pietoni din zona Canta, situate pe Șoseaua Moara de Foc și strada Canta, în scopul „optimizării intersecției Moara de Foc”.
Anca Gherasim, reprezentanta pietonilor și ai utilizatorilor serviciilor de transport public, a atras atenția asupra faptului că măsura îi dezavantajează pe pietoni, sporește riscul de accidente și încurajează utilizarea autovehiculelor personale în detrimentul mersului pe jos sau utilizării mijloacelor de transport în comun.
Membrii Comisiei de Circulație nu au luat în calcul observațiile formulate, oferind diferite pretexte înainte de a aproba propunerea.
Am ales să scriem despre această situație pentru a semnala carențele de cunoștințe care există printre membrii Comisiei de Circulație în ceea ce privește prioritățile pentru îmbunătățirea mobilității urbane din Iași. Avem un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă care, din păcate, rămâne doar un document strategic care nu este luat în considerare de cei care decid despre cum putem avea o mobilitate mai bună în Iași.
Desființarea unei treceri de pietoni pare a fluidiza traficul auto. Dar cu ce cost? Și pentru cât timp?
Facilitarea tranzitării autovehiculelor personale are efecte pozitive doar pe termen scurt deoarece, în timp, o astfel de măsură atrage un număr și mai mare de șoferi bucuroși că există un semafor în minus. Efectele pe termen lung presupun o stradă cu și mai multe mașini, care vor crea ambuteiaje mai greu de gestionat.
Mersul pe jos într-o zonă care nu are infrastructură pentru pietoni și care permite utilizarea vehiculelor de mare viteză crește riscul de vătămare al pietonilor, căci oamenii preferă să meargă, în mod uzual, pe cel mai scurt traseu.
Concret, în contextul desființării trecerilor de pietoni din zona Moara de Foc, oare câți călători, care urcă sau coboară din tramvai, își vor pune viața în pericol, traversând de-a dreptul pe locul vechii treceri?
Capacitatea de a asigura siguranța pietonilor este o componentă importantă a eforturilor pentru prevenirea accidentelor rutiere. Coliziunile pietonale, ca și alte accidente de trafic rutier, nu ar trebui acceptate ca fiind inevitabile, deoarece sunt, de fapt, predictibile și pot fi prevenite.[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_image type=”none” src=”https://asociatiacivica.ro/wp-content/uploads/2019/10/Elderly-Couple-Wait-To-Cross-Street.jpg.653x0_q80_crop-smart.jpg” alt=”” link=”false” href=”#” title=”” target=”” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=””][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]„Trebuie să încetăm să construim orașe ca și cum toată lumea ar avea 30 de ani și este atletică și să construim orașe pentru toți.” – Gil Penalosa, Fondator și Președinte 8-80 Cities[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Tragem un semnal de alarmă cu privire la modul în care se realizează planificarea traficului urban, care are un impact deopotrivă asupra siguranței rutiere, cât și a pietonilor care au nevoie să se deplaseze într-un mod accesibil și în siguranță.
Mersul pe jos nu este doar cel mai ecologic mod de deplasare prin oraș, ci și o necesitate pentru sănătatea fizică și psihică a locuitorilor, un prilej de a socializa, de a încuraja economia locală și a crește sentimentul de incluziune socială. Eliminarea unor treceri de pietoni este o măsură anacronică și reprezintă o barieră în calea mersului pe jos comod și sigur.
Resurse bibliografice:
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Iași
Pedestrian safety: A road safety manual for decision-makers and practitioners
880cities.org – Creating cities for all[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]
2 comentarii pentru “Mai dificil pentru pietoni, mai rapid pentru mașini?”