[cs_content][cs_section parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]În această perioadă, pregătim mai multe activități de încurajare a mobilității urbane durabile, care vor avea loc pe 22 septembrie, de „Ziua fără Mașini”. Activitățile fac parte din Săptămâna Europeană a Mobilității, a cărei temă pentru anul 2019 este mersul sigur pe jos și pe bicicletă și al cărei apel la acțiune este „Mergi cu noi!”.
Mersul pe jos și cu bicicleta sunt amândouă moduri active de deplasare și sunt cruciale pentru viitorul orașelor noastre din întreaga Europă. În urmă cu 50 de ani, oamenii mergeau pe jos sau cu bicicleta doar dacă nu își permiteau o mașină. Acum, orașele Europei nu își mai permit dependența noastră excesivă de mașină. Nici NOI nu ne permitem.
Pe lângă flexibilitate, mersul pe jos și cu bicicleta are multe alte beneficii, cum ar fi accesibilitatea socială și economică, fiabilitatea, faptul că nu generează emisii și impactul pozitiv asupra sănătății. Poate mai presus de toate, orașele în care predomină mobilitatea activă sunt transformate în urbe cu o calitate sporită a vieții.
Împreună cu Primăria Municipiului Iași și Iași – Capitala Tineretului din România, încurajăm și noi ieșenii să aleagă moduri active de deplasare sau să îmbine mersul pe jos și cu bicicleta cu transportul public.
Anunțăm în curând detaliile activităților, așadar urmărește-ne în continuare.
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][x_video_embed no_container=”false” type=”16:9″][/x_video_embed][/cs_column][/cs_row][/cs_section][cs_section bg_color=”hsl(27, 76%, 52%)” parallax=”false” separator_top_type=”none” separator_top_height=”50px” separator_top_angle_point=”50″ separator_bottom_type=”none” separator_bottom_height=”50px” separator_bottom_angle_point=”50″ style=”margin: 0px;padding: 45px 0px;”][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]
Beneficiile mersului pe jos și cu bicicleta
[/cs_text][/cs_column][/cs_row][cs_row inner_container=”true” marginless_columns=”false” style=”margin: 0px auto;padding: 0px;”][cs_column fade=”false” fade_animation=”in” fade_animation_offset=”45px” fade_duration=”750″ type=”1/1″ style=”padding: 0px;”][cs_text]Beneficii pentru sănătate
În medie, bicicliștii trăiesc cu doi ani mai mult decât cei care nu folosesc bicicleta și își iau cu 15 % mai puține zile de concediu atunci când se îmbolnăvesc.
25 de minute de mers sprinten în fiecare zi ne pot prelungi viața cu până la șapte ani – un studiu de amploare din Norvegia a monitorizat un grup de bărbați în vârstă de 70-80 de ani și a constatat că 30 de minute de exercițiu fizic zilnic, cum ar fi mersul cu bicicleta, au făcut ca respectivii bărbați să trăiască cu până la cinci ani mai mult decât bărbații care nu au desfășurat nicio activitate fizică.
Beneficii pentru mediu
O persoană care face naveta cu bicicleta și pedalează 8 km pentru a ajunge la serviciu, patru zile pe săptămână, evită 3220 km de condus cu mașina anual, echivalentul a 380 litri de carburant și a 750 kg de emisii de CO2. Cineva care alege să treacă de la cinci deplasări de sub 2 km săptămânal cu mașina la mersul pe jos își reduce amprenta de carbon cu 86 kg anual.
De regulă, cei aflați în mașini se confruntă cu niveluri ale poluării de două ori mai mari decât pietonii sau bicicliștii. Diferența este dată de faptul că un mediu închis (cum este habitaclul unei mașini) este predispus la concentrații mai mari de poluanți în aer decât un mediu în aer liber. În plus, mersul cu bicicleta este adesea cel mai rapid mod de deplasare în zonele urbane – mai ales la orele de vârf, astfel că bicicliștii petrec mai puțin timp în trafic și, drept urmare, sunt mai puțin afectați de poluare.
Oare poluarea aerului nu anulează beneficiile pentru sănătate ale mersului pe jos și cu bicicleta? Nu, beneficiile pentru sănătate întrec riscurile. Un studiu arată că beneficiile pentru sănătate ale mersului pe jos și cu bicicleta sunt întrecute de riscuri numai după 7 ore de mers cu bicicleta sau după 16 ore de mers pe jos într-o zi într-un mediu urban obișnuit.
Beneficii sociale
Oamenii care trăiesc pe o stradă fără trafic motorizat continuu își cunosc și își ajută vecinii într-o măsură mai mare decât cei care trăiesc pe o stradă cu circulație intensă. Un trafic motorizat mai redus în zonele urbane și mai multe moduri active de deplasare pot îmbunătăți legăturile sociale și pot stimula interacțiunea între vecini.
Mersul pe jos este o parte importantă a aproape tuturor deplasărilor cu transportul public, astfel că îmbunătățirea infrastructurii pietonale este în beneficiul transportului public. Un studiu arată că un oraș cu o rețea rutieră orientată către transportul public generează o creștere semnificativă a cererii potențiale de transport public.
Beneficii pentru siguranță
Beneficiile pentru sănătate ale mersului cu bicicleta întrec riscurile de siguranță într-o proporție de 20 la 1.
Mai multă siguranță în număr mai mare: un număr mai mare de pietoni și bicicliști face ca mersul pe jos și cu bicicleta să fie mai sigur. Acest fenomen se explică prin așteptarea sporită a șoferilor de a întâlni în trafic pietoni și bicicliști. De exemplu, riscul unui incident în timpul mersului pe jos într-o comunitate care practică mersul pe jos într-o măsură de două ori mai mare este redus cu 66 %.
În plus, mersul cu bicicleta nu este chiar atât de riscant pe cât se zice. Orice accident mortal este în sine regretabil; în medie însă, în Regatul Unit, se înregistrează un singur deces la fiecare 32 de milioane de kilometri parcurși cu bicicleta. Aceasta înseamnă de 800 de ori înconjurul lumii.
Experții sunt de acord că ar trebui să facem cel puțin 6 000 de pași în fiecare zi pentru a ne îmbunătăți sănătatea și 10 000 de pași pentru a mai pierde din greutate. Pare mult, însă dacă mergem pe jos la serviciu și rămânem activi pe durata întregii zile, putem ajunge repede să îi facem.
Beneficii economice
Atunci când străzile devin mai prielnice pentru pietoni și bicicliști, magazinele, restaurantele locale etc. au și ele beneficii economice concrete. Există numeroase exemple în care temperarea traficului motorizat, reducerea spațiilor de parcare sau închiderea străzilor pentru traficul autovehiculelor aduc beneficii afacerilor locale.
De exemplu, de la implementarea în Madrid a noului plan de mobilitate și a ordonanței privind accesul urban al vehiculelor (UVAR) în centrul orașului, cumpărăturile în decembrie 2018 au crescut cu 9,5 % pe Gran Via (accesul interzis mașinilor), cu 8,6 % în Madrid Central și cu 3,3 % în zona urbană în general.
De asemenea, în Regatul Unit, un studiu a arătat că, de la introducerea noii infrastructuri pietonale într-un cartier din Londra, 66 % dintre pietoni au declarat că au făcut mai multe cumpărături, iar 90 % dintre afacerile locale susțin că schimbările aduse traficului stradal au dus la o creștere generală a afluxului de clienți.
Un studiu derulat de Federația Bicicliștilor din Franța (Fubicy) și CNRS, cu sprijinul guvernului francez, a arătat că șoferii petrec, în medie, numai 53,7% din timpul petrecut de pietoni în magazinele locale. Bicicliștii petrec mai mult timp în magazinele locale decât șoferii: în medie, 60,4% din timpul petrecut de pietoni. Pietonii și bicicliștii tind să intre în magazinele locale mai frecvent decât șoferii.
Pe lângă beneficiile economice pentru afacerile locale, mobilitatea activă aduce oamenilor și economii semnificative. Un studiu desfășurat în Belgia și comandat de guvernul regional din Bruxelles a arătat că un locuitor obișnuit din Bruxelles care alege să înlocuiască mașina cu o bicicletă ar economisi 2 853 EUR în fiecare an. Această sumă include costurile cu întreținerea, impozitele și carburantul, însă exclude chiar și costurile de achiziție.
Sursă foto și informații, împreună cu resursele bibliografice ale studiilor menționate[/cs_text][/cs_column][/cs_row][/cs_section][/cs_content]
Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?